הכנת הקרוואן דורשת תשומת לב, גם בטיחותית וגם בכל מה שקשור לציוד האישי שלנו.
חיבור הקרוואן לרכב
בחיבור הקרוואן לרכב יש שישה שלבים שחייבים לעבור עליהם: , גלגל איצול, ידית נעילת תפוח, שרשרת בטיחות, בלמים (ידני וכבל הבטחה) חשמל ובולם זעזועים.
דבר ראשון נביא את הרכב כך שהתפוח חיבור על הרכב מתחת לידית האיצול
גלגל האיצול (משולש החיבור מהקרוואן לרכב).
הוא גלגל שיושב על מוט הברגה ועם ידית מוריד ומרים בסיבוב את החלק הקרוב לגורר, כך אפשר להוריד את ראש האיצול (קצה משולש הגרירה של הקרוואן), תוך כדי הרמת ידית הנעילה שממוקמת מעל החיבור לתפוח ולאבטח את הקרוואן על הרכב. לאחר שביצענו שלב זה, יש להרים את הגלגל ע"י פתיחת הידית בצד האיצול והרמת מוט הגלגל עד המקסימום, כך שהוא יהיה הכי רחוק שאפשר מהדרך.
שרשרת בטיחות
מורכבת משני שרשראות המתחברות עם חיבורים מהירים (שאקלים) לשני צדי התפוח של הרכב הגורר. שרשראות אילו מהוות חיבור משני את במקרה של ניתוק מתפוח הרכב תוך כדי נסיעה.
בלם הבטחה
מתחת לאיצול מחובר כבל פלדה המחובר לבלמים של הקרוואן אותו צריך לחבר לרכב הגורר. במקרה של ניתוק הקרוואן מהרכב תוך כדי נסיעה הוא ננעל ועוצר את הקרוואן.
בלם יד
על האיצול יש בלם יד שמרימים בזמן שהקרוואן בחניה לפני נסיעה יש לשחררו ע"י הורדת הידית מקביל לכביש.
בולם זעזועים
מעל ידית נעילת התפוח ממוקם בולם זעזועי הגרירה הוא מייצב ומאבטח את ידית נעילת התפוח. את הידית הזאת מורידים על ידית נעילת התפוח כך שהוא מקביל לדרך.
לאחר שעברנו את כל השלבים נעבור על כל החיבור בעיין שהכל מחובר קשורה ואז מומלץ לעשות סיבוב אחרון בקרוואן, הציוד האישי צריך להיות סגור ונעול בתוך מקומות האפסון השונים בתוך ומחוץ לקרוואן, ולכן יש לבדוק את כל הדלתות בקרוואן כולל את דלת המקרר והארונות חלונות ופתחי אוורור בגג, פתחים אילו עלולים להיעקר במצב פתוח תוך כדי נסיעה. כמו כן סיבוב חיצוני סביב הקרוואן לוודא שכל החלונות, הפתחים החיצוניים וחשוב מאוד את ארבע הרגליים, המייצבות את הקרוואן בזמן חניה, כולם סגורים ומקופלים.
טיפ
אחרי שהכל מוכן נעשה נסיעת ניסוי 2 מטר קדימה ו-1 אחורה.
כך נוודא שהקרוואן מחובר כראוי.
זהו, נשאר לי לאחל לכם מצוות "ברוגע אצל נוגה" נסיעה טובה ובטוחה, חופש נעים ועם יש שאלות נוספות אל תשכחו לדבר איתנו ונשמח לתת לכם את השירות הטוב ביותר שאנחנו יכולים ומכירים.